راه اندازی کسب و کار در ترکیه یکی از راه های مناسب برای پیشرفت اقتصادی در وضعیت فعلی به ویژه برای ایرانیان است.

کشور ترکیه در حال حاضر جزو کشورهای در حال توسعه و با اقتصادی روشن و فعال به شمار می آید.

برای آشنایی با شرایط کسب و کار در ترکیه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ترکیه در ادامه ی مطلب همراه ما باشید

کسب و کار در ترکیه.

موقعیت جغرافیایی ترکیه و منطقه ی ویژه ای که ترکیه در آن واقع شده دروازه ای به سوی اروپاست و به همین علت هرگز ار رونق نمی افتد و در تجارت و فعالیت های اقتصادی همواره پویاست.

پتانسیل بالای ترکیه برای راه اندازی کسب و کارهای نوین در زمینه های مختلف باعث شده است افراد بسیاری برای سرمایه گذاری و راه اندازی مشاغل مختلف به این کشور مهاجرت کنند.

یکی از آرزوهای افراد که امروزه با اقتصاد نا به سامان کشور ما دست نیافتنی به نظر می رسد، راه اندازی بیزینس های شخصی است تا بدون نیاز به کسی برای خودمان شغل ایجاد کنیم.

از سوی دیگر بسیاری افراد رویای مهاجرت را در سر می پرورانند. برای ما ایرانی ها ترکیه یکی از ایده آل ترین مقصدهاست.

به دلایل نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی، رسیدن به اهداف تان در ترکیه می تواند به راحتی صورت پذیرد و به آرزوهای تان جامه ی عمل بپوشانید.

اگر اراده و انگیزه ی بالا برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در ترکیه را دارید از مشاوران مجرب گلوبال رجیستر در این زمینه راهنمایی های لازم را بگیرید و استارت این کار را بزنید.

اقتصاد ترکیه

IMG 20230626 144038 383

اقتصاد ترکیه متشکل از مجموعه ای وسیع از صنعت های مدرن و محلی است که هر روز به تعداد و دامنه ی فعالیت آن اضافه می شود.

همچنین بخش خصوصی ترکیه به سرعت مراحل رشد را طی کرده است و در بانکداری و ارتباطات و حمل و نقل تاثیر پر رنگ و برجسته ی آن دیده می شود.

این کشور با جذب بیش از ۹۵ میلیون دلار سرمایه در دهه ی گذشته توانسته است رتبه ی ششم در اقتصاد اروپا را از آن خود کند. کشور ترکیه با کمک صنایع مدرن تجاری و کارخانجات صنعتی مدرن در کنار بخش سنتی کشاورزی قدرت اقتصادی خود را حفظ کرده و روز به روز گسترش می دهد.

با این حال بخش خصوصی نیز در سیستم بانکداری، ارتباطات و حمل و نقل قش موثری ایفا می کند و به رشد اقتصاد ترکیه کمک می کند.

بر اساس آخرید آمارهای ارائه شده اقتصاد ترکیه در بازه ی زمانی سه ماهه ی دوم سال میلادی گذشته نسبت به متوسط اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا بیش از دو برابر رشد را تجربه کرده است که این آمار حاکی از پتانسیل بالقوه ی ترکیه در حوزه ی اقتصاد می باشد.

با توجه به وضعیت مثبت اقتصادی و پتانسیل مناسب سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های کم هزینه و نسبتا راحت مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری است که به روش های مختلفی از جمله سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در ترکیه، خرید ملک در ترکیه، خرید اوراق بهادار بورس ترکیه و راه اندازی کسب و کار در ترکیه قابل اجراست.

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

برای راه اندازی شغل در ترکیه نیازی به سرمایه ی هنگفت ندارید. ترکیه کشوری توریستی است که لحظه ای از گردشگران خارجی خالی نمی شود.

تنها با تاسیس یک کافه یا راه اندازی رستورانی کوچک می توانید در ترکیه کسب و کار پر رونقی داشته باشید و از حضور گردشگران و بومی های کشور نهایت استتفاده را ببرید.
برای راه اندازی رستوران یا هر بیزینس دیگری در ترکیه قبل از هر کار نیاز به ثبت شرکت دارید.

ثبت شرکت در ترکیه اگر هدفمند و با برنامه پیش رود کمترین هزینه ها را در بر خواهد داشت، اما قبل از آن بهتر است برای سوالات زیر پاسخ درستی داشته باشید:پ

هدف شما از ثبت شرکت در ترکیه چیست؟ آیا ثبت شرکت تنها با هدف دریافت اقامت ترکیه کار مقرون به صرفه و عاقلانه ای است؟

از مزایای ثبت شرکت در ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مالکیت کامل شرکت می تواند با خود شما و بدون نیاز به شریک محلی باشد.
  • امکان اخذ اقامت برای خانواده از طریق ثبت شرکت
  • دریافت اجازه ی کار و پاسپورت ترکیه پس از ۵ سال فعالیت
  • راه اندازی یک تجارت قانونی در ترکیه
  • امکان بازگشایی حساب بانکی شخصی یا شرکتی
  • امکان فعالیت و تجارت خارجی در ترکیه و انجام مبادلات با سایر کشورها
  • دریافت کارت بازرگانی از کشور ترکیه
  • امکان بیمه شدن مدیرعامل شرکت
  • امکان توسعه ی شرکت و تاسیس شعب دیگر در اروپا

بهترین فرصت های اقتصادی بازار ترکیه

برای راه اندازی کسب و کار و ایجاد شغل در ترکیه بهتر است پیش از هر اقدامی فرصت های شغلی ایده آل و با بازدهی بالا در ترکیه را شناسایی کنید و سعی کنید در همان حوزه ها سرمایه گذاری کنید.

تجارت در ترکیه با توجه به وضعیت اقتصادی رو به رشد این کشور کار غیرمعقولی نیست اما برای انجام فعالیت های تجاری در ترکیه بهتر است با دید باز و ارزیابی شرایط و جزییات مشاغل در ترکیه پیش بروید.

در این بخش نکات مهم کسب و کار در ترکیه و مشاغل سودآور ترکیه را برای شما ارائه داده ایم:

  •  راه اندازی فروشگاه با محوریت پوشاک
  •  راه اندازی کارگاه های بسته بندی
  •  تاسیس شرکت های فعال در زمینه ی IT و برنامه نویسی
  •  تاسیس شرکت در حوزه ی صادرات و واردات

تجارت در ترکیه

تجارت در ترکیه

اگر کمی به شرایط اقتصادی حال حاضر دنیا واقف باشید حتما با شرایط ایران و تحریم های شدید در زمینه های صادرات و واردات به کشور آگاه هستید.

ترکیه کشوری در نزدیکی ایران و با موقعیت اقتصادی مطلوب است که می توان با راه اندازی شرکت های صادرات و واردات از طریق واردات کالا به ایران در این کشور به فعالیت تجاری بپردازید.

واردات کالاهای ارزشمند در حوزه ی دندانپزشکی، حمل و نقل و لجستیک و کشاورزی می تواند بهترین گزینه برای فعالیت اقتصادی در ترکیه باشد.

سرمایه گذاری در بانک

یکی دیگر از روش های جدید سرمایه گذاری در کشور ترکیه سرمایه گذاری در بانکگ های ترکیه است، بدین ترتیب که با قوانین جدید این کشور شما قادر هستید با سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰۰.۰۰۰ دلار به مدت سه سال در بانک های این کشور پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

مراحل انجام این نوع سرمایه گذاری بسیار ساده است و با پاسپورت ایرانی و دریافت کد مالیاتی تنها در یک روز کاری امکان پذیر خواهد بود.

لازم به ذکر است در تمام طول مدت سرمایه گذاری به سپرده ی شما سود بانکی تعلق می گیرد.

خرید ملک در ترکیه

روش دیگر سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک است. شما از طریق خرید ملکی به ارزش ۴۰۰.۰۰۰ دلار در ترکیه می توانید در این کشور سرمایه گذاری کنید.

با خرید ملک در این کشور پس از حد اکثر سه ماه پاسپورت ترکیه ای شما صادر خواهد شد و اخذ اقامت ترکیه برای تمامی اعضای خانواده تان ممکن می شود. در مورد فرزندان این قانون شامل حال فرزندان زیر ۱۸ سال است.

در مورد خرید ملک در ترکیه دقت داشته باشید مراحل قاتونی و اداری پیچیده ای باید طی شود و حتما افراد قابل اعتماد و متخصص در این زمینه باید به تمامی امور نظارت داشته باشند تا کلاهبرداری و یا سو استفاده صورت نگیرد و دچار دردسرهای احتمالی نشوید.

برای اطلاع از جزییات خرید ملک در ترکیه از تیم حرفه ای گلوبال رجیستر راهنمایی های مهم را دریافت کنید.

مالیات در ترکیه

مالیات در ترکیه

برای سرمایه گذاری از هر طریقی در کشور ترکیه باید مالیات پرداخت کنید. پس از سرمایه گذاری و شروع به انجام فعالیت های مختلف تجاری در ترکیه مالیات برای شما چگونه محاسبه خواهد شد؟

به طور مختصر می توان گفت نرخ مالیات در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر محسابه می شود و در سال گذشته این میزان ۲۲% بوده است.

در این مطلب شرایط کلی کسب و کار در ترکیه ارائه شد، اما لازم به ذکر است کار در ترکیه شرایط ویژه ای دارد که با رعایت کردن این شرایط و درخواست ویزای کار در ترکیه ، در آن کشور مشغول به کار شوید.

فرصت های شغلی در ترکیه کم نیست اما هریک مشکلات و موانع خود را داراست. مثلا افراد خارجی در شغل های پزشکی یا حقوقی و قضایی نمی توانند مشغول به کار شوند و برای ایجاد کسب و کار دیگری باید اقدام کنند..

برای کسب اطلاعات دقیق از هزینه های مالیاتی در کشور ترکیه از طریق راه های ارتباطی گلوبال رجیستر با کارشناسان ما تماس بگیرید و راهنمایی های لازم برای راه اندازی کسب و کار و فعالیت تجاری در ترکیه را دریافت کنید.

تاریخ انتشار: ۲۵ام تیر ۱۴۰۲ / دسته بندی: ثبت شرکت در ترکیه / نویسنده: /

نظرات

مطالب مرتبط

دریافت آخرین مطالب ما

ایمیل خود را وارد کنید و آخرین مطالب ما را دریافت کنید

لطفا قوانین حفظ حریم خصوصی را در این صفحه بخوانید.