کار و درآمد در امارات

یکی از دغدغه‌هایی که امروزه ذهن بسیاری از ایرانیان به خصوص افراد جوان را به خود مشغول کرده است، کار کردن در دیگر کشورها است. یکی از پیشرفته‌ترین کشورهایی که امروزه به مهاجران کار می‌دهد و آن‌ها را به صورت رسمی در کشور استخدام می‌کند، امارات است. این کشور یکی از کشورهایی است که در چند سال اخیر شاهد پیشرفت کلان اقتصاد آن بوده‌ایم. این پیشرفت هم به دلیل وجود صنایع و تعاملات سالم با دیگر کشورها بود که امارات در کشور خود به وجود آورد. به همین دلیل است که این کشور با پیشرفت دادن صنایع خود امروزه به بسیاری از نیروهای متخصص و آموزش دیده‌ احتیاج دارد که آن‌ها را از کشورهای مجاور جذب می‌کند.

همین امر باعث شده است که در جامعه ما هم بسیاری از افراد موقعیت شغلی فعلی خود را با موقعیت شغلی خارج از کشور خود مقایسه کنند و به دنبال سود بیشتر باشند. این است که مشاهده می‌کنیم بسیاری از نخبگان و افراد نامدار کشور به امارات مهاجرت کرده و در آنجا به واسطه پیدا کردن شغل و یا با ثبت شرکت در امارات در این کشور اقامت می‌گزینند. ما در این مقاله از گلوبال ریجستر می‌خوایم با شما عزیزان در مورد امارات، اقتصاد، شرایط کار کردن و نرخ بیکاری در این کشور آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط عمومی کار در امارات

پیش از این که وارد مباحث مربوط به کار در امارات و مشتقات آن شویم، ابتدا می‌خواهیم بدانیم که اصلا شرایط فعلی کشور امارات در زمینه‌ی کسب و کار به چه صورت است که افراد تا این حد مشتاق مهاجرت به این مشغول هستند. همان طور که پیش‌تر گفتیم، کشور امارات امروزه از نظر اقتصادی توانسته است خود را به سطح بسیار مطلوبی برساند و شرایط اقتصادی خود را بهبود دهد.

در مورد کلیات کشور عمارت باید بگوییم که این کشور در شبه جزیره عربستان و مجاورت با کشور قطر قرار گرفته است و با واحد پولی درهم و زبان عربی سال‌ها است که به حیات خود ادامه داده است. این کشور تا حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما با این حال نیروهای کاری خود را از سایر کشورها جذب می‌کند چرا که هنوز تمامی جمعیت این کشور تخصص‌های کافی برای ورود به عرصه‌ی اقتصادی و کسب و کار را به دست نیاورده‌اند.

شرایط عمومی کار در امارات

به طور کلی درآمد این کشور عربی از نفت آن و جذب توریست تامین می‌شود چرا که جاذبه‌های توریستی مصنوعی امارات به خصوص در شهر دبی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و همین جاذبه‌ها هستند که می‌توانند از اقصی نقاط جهان افرادی را به سمت امارات بیاورند.

از این‌ها که بگذریم، به ثروت امارات می‌رسیم‌ که نسبت به تمامی کشور‌های عرب بیشتر است و این برتری به دلیل صنایعی است که امارات به صورت خلاقانه آن‌ها را طرح‌ریزی کرده و سپس به اجرا در آورده‌است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت عمومی اقتصاد در کشور امارات با متخصصان گلوبال ریجستر تماس حاصل فرمایید.

وضعیت اقتصادی امارات در حالت کنونی چگونه است؟

از آنجایی که کشور امارات امروزه با گسترش و بهبود دادن شرایط کاری توانسته است رونق اقتصادی را در کشور به وجود بیاورد، می‌توانیم بگوییم که تقریبا اقتصاد فعلی امارات در حد بسیار خوبی قرار گرفته است و تمامی افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند، به جایگاه مطلوبی که برای آینده‌ی کاری خود ترسیم کرده بودند، رسیده‌اند. پس مسلما شما هم با مهاجرت به این کشور می‌توانید به خوبی از مزایای کاری آن بهرمند شوید و به راحتی و با توجه به علاقه‌ای که در زمینه‌ی کسب و کار دارید، به زندگی خود ادامه دهید.

وضعیت اقتصادی امارات

نرخ بیکاری در امارات

همه‌ی ما می‌دانیم که شرایط اقتصادی کشور ما امروزه بسیار نابسامان است و افزایش نرخ بیماری و تورم هم آن را تشدید نموده است. حال شاید با مشاهده‌ی این وضعیت تصور کنیم که کشورهای مجاور ایران هم با این شرایط به حیات خود ادامه می‌دهند اما در کمال ناباوری باید بدانید که امروزه نرخ بیکاری در کشور امارات حدود سه درصد است که آن هم چندان چشمگیر نیست.

بسیاری از افرادی که در امارات زندگی می‌کنند، نیرو‌های متخصص و آموزش دیده‌ای هستند که از حمایت دولت در زمینه‌ی تحصیل بهرمند شده و سپس اقتصاد جامعه‌ی خود را بهبود داده‌اند. شاید دلیل این که بسیاری از مهاجران تمایل به اقامت گزیدن در امارات دارند، همین نرخ بیکاری پایین این کشور باشد. همچنین شاید این امر برای شما جالب به نظر برسد که امارات توانسته است نرخ تورم خود را به حداقل برساند و از این طریق هم فضای بهتری را برای معیشت مرد خود به وجود بیاورد.

نرخ بیکاری در امارات

اگر می‌خواهید برای کار کردن به کشور امارات بروید، به این نکته توجه داشته باشید که این کشور به سختی مهاجر می‌پذیرد. پس تخصص و مهارت‌های بسیاری را نیاز دارید تا در این زمینه ‌بتوانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید و اقامت دائمی امارات را کسب کنید.

مشاغلی که امروزه در کشور امارت به آن احتیاج دارند

کشور امارات در روز‌های اخیر فراخوانی را برای مهاجران علاقمند به کار در این کشور ارائه داده است که بر اساس آن این افراد می‌توانند مهارت‌های خود را شناسایی کرده و وارد بازار کاری این کشور شوند. مسلما کسانی نیازمند مهاجرت به کشورهای دیگر هستند که م‌یدانند موقعیت شغلی چندان مناسبی در کشور خودشان ندارند و اگر مهاجرت کنند، درآمد بهتری را خواهند داشت.

کشور امارات از نظر دادن موقعیت‌های شغلی و حقوق به کارمندان و کارگران خود زبانزد تمامی کشورهای جهان است چرا که از نظر ثروتمند بودن هم در سطح مطلوبی قرار گرفته است و به خوبی می‌تواند نیاز این افراد را تامین کند.

مشاغل روز در امارت

پس اگر شما هم در تلاش هستند که به امارات بروید، خوب است بدانید که امروزه این کشور در زمینه‌های مختلفی همچون معماری، پرستاری، معلمی، استاد دانشگاه، پزشکی، کاشیکاری، برقکاری، مددکاری، بنا، نجار، مهندسین تاسیسات، خودرو، امور دفاعی، امور حسابداری، هوافضا و تبلیغات گرافیکی نیرو می‌پذیرد و چنانچه شما در این زمینه‌ها مهارت داشته باشید، می‌توانید از شغل بسیار خوبی در امارات بهره‌مند شوید. برای سفر به امارات احتیاج به ویزا، پاسپورت و تمامی گذرنامه‌هایی دارید که توسط ایران و امارات تایید شده‌اند.

میزان حقوق در امارات

آیا تا کنون از خود پرسیده‌اند که میزان حقوق دادن به کارمندان در امارات بر اساس چه شاخص‌هایی و به چه میزان تعیین می‌شود؟ آیا اصلا تا کنون فکر رفتن به امارات برای کارکردن به سرتان زده است؟ کار و درآمد در امارات مستلزم این است که شما با کم درآمدترین و پردرآمدترین مشاغل این کشور آشنایی پیدا کنید و در نهایت بهترین آن‌‌ها را که متناسب با مهارت‌های شما هم هست را انتخاب نمایید.

طبق نظرسنجی‌هایی که امروزه در کشور امارات صورت گرفته است، برخی از مشاغل به عنوان پرطرفدارترین و پردرامدترین مشاغل شناخته شده‌اند که فقط افراد ماهر و متخصص در این زمینه‌ها می‌توانند به انجام آن‌ها مشغول شوند. برای مثال اگر شما حسابدار یا مدیر مالی باشید، می‌توانید موقعیتی فوق‌العاده از نظر شغل را در امارات کسب کنید.

میزان حقوق در امارات

پر درآمدترین مشاغل در امارات

همچنین برخی از مشاغل پایه‌ی دیگر مثل پزشکی، استاد بودن، مدیران ارشد، وکلا، پرستاران و بانکداران و مهندسی هم از درآمدهای کلانی در این کشور برخوردار می شوند. در مقابل هم مشاغل کم‌درآمدی به چشم می‌خورند که در انجام آن‌ها فرقی نمی‌کند که شخص مهارت داشته باشد یا خیر. همین که نیرو و قوای جسمانی خود را در اختیار کار‌فرمایان مختلف قرار دهد، می‌تواند درآمد کسب کند. ما در جدولی مشاغل مختلف امارات را از بهترین و پردرآمدترین به کم‌درآمدترین آن‌ها مرتب نموده‌ایم:

ردیفنام شغلمیانگین حقوق
۱مدیر ارشد بازاریابی
۲حسابداری
۳متخصصین امور مالی
۴وکلا
۵پزشکان
۶بانکداران
۷مهندسین آی‌تی
۸مهندسین و مدیران بازگانی
۹مهندسین تاسیسات و صنایع
۱۰خلبانان
۱۱معلمی
۱۲کمک حسابداری
۱۳راننده
۱۴خدمتکاری
۱۵دستیاران شخصی
۱۶کارگران

چگونه در امارات کار پیدا کنیم؟

پس از این که شرایط و درآمد در امارات مطلع شدیم، حال باید به دنبال پیدا کردن کار باشیم. اما چگونه می‌توانیم یک کار خوب را در این کشور پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن کار در امارات روش‌های مختلفی پیشنهاد شده‌اند که هر کدام از این روش‌ها برای گروه خاصی مناسب هستند. اولین راه برای پیدا کردن کار در امارات این است که شما به هنگام دریافت ویزا، ویزای شغلی و آفر جاب را دریافت نمایید و از این طریق پس از سکونت در امارات سریعا وارد بازار کاری شوید.

کاریابی در امارات

راهکار بعدی برای پیدا کردن کار در امارات این است که شما وارد این کشور شوید و پس از آن از طریق اشنایی با ارگان‌های مختلف وارد بازار کار شوید اما ممکن است به دلیل بی‌اطلاعی نتوانید کار خوبی را پیدا کنید و در نهایت به درآمد مطلوب خود هم نرسید. بنابراین بهترین راه ممکن این است که شما از طریق مؤسسات بازاریابی که در ادامه‌ی این مقاله ویژگی این مؤسسات را برای شما تشریح‌ ‌می‌کنیم، وارد عمل شوید و بهترین و مناسب‌ترین کاری را که با حرفه و مهارت‌های شما هم هماهنگی دارد، پیدا کنید.

فعالیت مؤسسات کاریابی امارات به چه صورت است؟

امروزه مؤسسات زیادی در سرتاسر کشور امارات وجود دارند که نیازهای کاری این کشور را شناسایی کرده و نیروهایی آموزش دیده را به آن‌ها ارائه می‌دهند. شما می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری به این کاریابی‌ها مراجعه کنید و پس از این که رزومه‌ی شغلی خود را در اختیار این موسسات قرار دادید، شغل مرتبط با مهارت‌های خود را پیدا کنید.

این مؤسسات به گونه‌ای کار می‌کنند که می‌توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه با کارفرماهایی که به نیروی کار نیاز دارند ارتباط برقرار نمایند و سپس از این طریق شما را وارد بازار کار کنند اما باید بدانید که این کار هزینه هم دارد و چنین نیست که این مؤسسات به صورت رایگان برای شما کار پیدا کنند. البته این هزینه‌ها در مقابل مزایای کاری که شاید برای شما به وجود بیاید، بسیار ناچیز هستند.

موسسات کاریابی

از جمله مزایای مؤسسات کاریابی امارات که نقش مهمی در بهبود کار و درآمد در امارات دارند می‌توانیم به سرعت عمل بالا و پیدا کردن کار متناسب با تخصص شما اشاره کنیم که شاید این ویژگی‌ها برای بسیاری از افراد بسیار مهم و قابل توجه باشند.
پس از این که شما توسط یکی از این مؤسسات به کرفرما معرفی شدید، باید سریعا رزومه‌ای را به کارفرما ارائه دهید و اگر این رزومه تایید شد، به راحتی وارد بازار کار شوید.

کار در امارات و اخذ تابعیت این کشور

دیگر تا کنون همه‌‌ی ما متوجه شده‌ایم که اخذ اقامت کشورهای دیگر نیازمند انجام اقدامات مختلفی در این زمینه است. برای این که بتوانید به راحتی به کار و کسب درآمد در امارات بپردازید، لازم است که ابتدا تابعیت قانونی این کشور را دریافت نمایید و سپس اقامت خود را به صورت دائمی یا کوتاه مدت تمدید کنید.

در کشور امارات این چنین نیست که شما پس از ورود به این کشور و اخذ تابعیت موقت بلافاصله تابعیت دائمی را دریافت کنید بلکه باید پیش از آن پنج سال در این کشور به کار و کسب درآمد بپردازید تا در نهایت بتوانید به صورت رسمی شهروند امارات شوید.

البته در امارات اقامت دائمی شما به صورت سی ساله تمدید می‌شود نه بیشتر. همچنین دریافت ویزا و پاسپورت این کشور بسیار دشوار است و برای هر کسی نمی‌تواند میسر باشد. پس باید پیش از سفر به امارات به این نکات دقت کنید.

مزایای کار کردن در امارات

• برخورداری از وضعیت معیشت مطلوب و اقامت دائم امارات
• بهبود شرایط شغلی
• برخورداری از درآمد بسیار مناسب
• استفاده از امکانات این کشور
• دریافت ویزا برای اعضای خانواده خود

مزایای کار در امارات

و اما کلام آخر …

از آنجایی که امروزه شرایط اقتصادی کشور ما چندان مناسب نیست، به فکر مهاجرت کردن به کشورهای دیگر افتاده‌اند تا از این طریق بتوانند مزایای شغلی خود را در کشور‌های همسایه افزایش دهند و از نظر اجتماعی نیز شرایط معیشت خود را بهبود دهند. به همین علت تقاضای پیدا کردن کار در کشورهای دیگر هم نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

یکی از کشور‌های که امروزه به جذب مهاجران پرداخته است، کشور امارات است. این کشور از نظر اقتصادی بسیار ثروتمند به شمار می‌آید و از نظر درآمدی هم دست کمی از کشور‌های پیشرفته ندارد. از این رو موقعیت شغلی و کار و درآمد در امارات هم می‌تواند بسیار فوق العاده باشد.

ما در این مقاله گلوبال ریجستر، شما عزیزان را با کار کردن و شرایطی که کشور امارات در این زمینه ایجاد می‌کند، آشنا کردیم تا اگر قصد دارید به این‌کشور مهاجرت کنید، اطلاعات تکمیلی در این باره را زیر نظر داشته باشید. همچنین اگر سوالی در زمینه‌ی کار و درآمد در امارات دارید، می‌توانید همین حالا با مشاورین ما تماس حاصل کنید و سوالات خود را برطرف نمایید.

تاریخ انتشار: ۱۱ام خرداد ۱۴۰۱ / دسته بندی: ثبت شرکت در امارات / نویسنده: /

نظرات

مطالب مرتبط

دریافت آخرین مطالب ما

ایمیل خود را وارد کنید و آخرین مطالب ما را دریافت کنید

لطفا قوانین حفظ حریم خصوصی را در این صفحه بخوانید.