هزینه زندگی و درآمد در پرتغال یکی از مهم ترین نکاتی است که پیش از اقدام به مهاجرت باید مورد توجه قرار بگیرد، از این رو لازم است در زمان انجام امورات مربوط به مهاجرت حتما با یک کارشناس حرفه ای و مشاور ماهر در ارتباط باشید. در واقع این افراد می توانند تصویری از زندگی در پرتغال را به صورت شفاف و واضح برای شما ترسیم کنند و پلنی از هر آن چه که در انتظار شما است را در اختیارتان قرار دهند.

البته انتخاب کارشناس حرفه ای که اطلاعات کامل در باره کشور مقصد داشته باشد کار ساده ای نیست، ما به شما گلوبال رجیستر را معرفی می کنیم که با داشتن نیروی کار ماهر و مطلع سبب می شود که کلیه اطلاعات لازم در باره هزینه زندگی و درآمد در پرتغال را کسب کنید.

آشنایی با شرایط زندگی در پرتغال

در واقع شرایط زندگی در پرتغال شامل موارد کلی است که در برگیرنده نوع و سبک زندگی افراد، آداب و رسوم، مواد غذایی مصرفی، عقاید و باور ها، نحوه تحصیل و کار، هزینه ها، میزان در آمد و….. است که کسب اطلاعات دقیق درباره آن تاثیر زیادی در چگونگی سفر شما خواهد داشت. توجه داشته باشید که قوانین و مقررات از مهم ترین نکاتی است که در زمان مهاجرت مورد توجه قرار می گیرد و شما به عنوان یک مهاجر می بایست قوانین کشور پرتغال را بپذیرید.

آشنایی با شرایط زندگی در پرتغال

علاوه بر موار عنوان شده اینکه بدانید پرتغال چگونه کشوری است و از چه شرایط اقتصادی برخوردار می باشد نیز می تواند به شما این امکان را بدهد که پیش از مهاجرت برنامه ریزی دقیقی در مسائل مالی و شغلی داشته باشید. حتی اگر از طریق ویزای تحصیلی یا بورسیه دانشگاهی اقدام به مهاجرت کنید نیز نیاز به داشتن نقشه و برنامه ریزی دقیق هستید تا بتوانید در در کنار تحصیل به کسب در آمد نیز بپردازید.

هزینه زندگی و درآمد در پرتغال به عوامل زیادی بستگی دارد و بدون شک سبک زندگی شما در میزان هزینه ها بی تاثیر نیست. به بیان دیگر میزان هزینه ها که شامل محل اقامت، هزینه های اولیه زندگی، تحصیل یا کسب و کار می تواند شرایط زندگی شما در پرتغال را تعیین کند.

هزینه زندگی و درآمد در پرتغال به چه صورت است؟

زندگی در پرتغال در ابتدا ممکن است جدید و غیر قابل پیش بینی به نظر برسد این در حالی است که به مرور زمان برای تمامی مهاجرین عادی خواهد شد و تنها چیزی که در این میان با تغیر چشم گیری مواجه بوده است، نحوه سبک زندگی افراد خواهد بود. در واقع افراد به مرور عادت می کنند که به شرایط زندگی، قوانین و مقررات و سایر نکات و قواعد مربوط به هزینه زندگی و درآمد در پرتغال پایبند باشند تا در نهایت زندگی ایده آلی را برای خود رقم بزنند.

هزینه زندگی و درآمد در پرتغال

از مهم ترین هزینه زندگی و درآمد در پرتغال می توان به تهیه مایحتاج اشاره کرد و معمولا دارای نوسانات قیمتی است که البته در برابر نوسانات قیمتی در ایران بسیار قابل تحمل تر می باشد. در واقع نوسانات قیمتی در کشور پرتغال به گونه ای نیست که برنامه ریزی های شما را به هم بزند و می توانید پیش از مهاجرت تمامی هزینه های زندگی یک ماه را به نرخ یورو محاسبه نمایید تا در ماه های ابتدایی دچار مشکل نشوید.

علاوه بر هزینه مایحتاج برخی هزینه ها نیز وجود دارد که تاثیر زیادی در هزینه زندگی و درآمد در پرتغال دارند، مانند مبالغی که بابت حمل و نقل، تفریحات آخر هفته یا آخر ماه، قبوض، لباس و پوشاک، اجاره بهای منزل و… پرداخت می شوند. موارد عنوان شده با توجه به میزان بودجه شما تعیین می شوند یعنی شما بر اساس بودجه ای که برای اجاره یا خرید خانه در نظر گرفته اید می توانید در شهر و مناطق متفاوت این کشور مستقر شوید.

برآورد هزینه زندگی و درآمد در پرتغال با توجه به کسب و کار

یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست پیش از مهاجرت به پرتغال مورد بررسی قرار بگیرد، منبع در آمد و به طور کلی کسب و کار شما است و اینکه بتوان تناسب مشخصی بین هزینه زندگی و درآمد در پرتغال را مشخص نمود نیز جنبه دیگر قضیه می باشد. به طور کلی اقتصاد کشور پرتغال مستقل نیست و وابستگی شدیدی به اقتصاد اروپا دارد پس با هر اتفاقی که در اتحادیه اروپا رخ می دهد، این کشور دچار سقوط یا صعود می شود.

برآورد هزینه زندگی و درآمد

برای اینکه بتوانید در پرتغال کسب و کار یا حرفه ای داشته باشید می بایست پیش از هر اقدامی برای مهاجرت تحقیقات کلی در باره قوانین اجازه کار، شرایط دریافت جواز کاری و… داشته باشید. اگر از طریق بورسه تحصیلی یا کاری قصد مهاجرت به این کشور را دارید ابتدا شرایط زندگی را بسنجید. معمولا رشته هایی مانند کامپیوتر، برنامه نویسی، آی تی، حسابداری، گردشگری و…. در این کشور شانس بیشتری برای داشتن کسب و کار دارند و می توانند از حقوق بالایی برخوردار باشند.

علاوه بر این رشته های فنی و مهندسی، خدمات پزشکی، املاک و… نیز ااز دیگر مشاغلی است که به شما این اجازه را می دهد تا در رفاه کامل زندگی کنید، همچنین به دلیل افزایش چشمگیر صنعت توریستی و گردشگری امکان درآمد زایی برای آژانس های مسافربری و گردشگری افزایش پیدا کرده و می توانند در این بخش درآمد زایی داشته باشند.

هزینه زندگی و درآمد در پرتغال برای دانشجویان

اگر با استفاده از بورسیه های تحصیلی قصد مهاجرت به کشور پرتغال را دارید لازم است که حتما به نکات زیر توجه داشته باشید. به طور کلی در پرتغال همانند دیگر کشورها دانشگاه ها به صورت عمومی دولتی و خصوصی عمل می کنند که معمولاً دولتی هزینه و شهریه تحصیل را به صورت سالانه از دانشجویان دریافت می‌کند و این در حالی است که اگر قصد تحصیل در دانشگاههای خصوصی را دارید باید شهریه دانشگاه خود را به صورت ماهانه پرداخت نمایید.

هزینه زندگی و درآمد در پرتغال برای دانشجویان

یک خبر خوب برای محصل و دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور پرتغال را دارند این است که چنانچه مدارک تحصیلی آنها ارزیابی شده و بر اساس معیار های انتخابی این دانشگاه ها باشد می تواند از مزیت تخفیفات صد در صدی استفاده کند.

بدون شک این تخفیفات یک انگیزه برای افرادی است که قصد تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور پرتغال را دارند منظور از تخفیفات صد در درصدی یعنی اجاره بهای مسکن، هزینه غذا، حمل و نقل و دیگر هزینه هایی است که برای اقامت در پرتغال نیاز دارید اگر بتوانید بورسیه تحصیلی یکی از دانشگاه های خصوصی در لیسبون را دریافت نمایید بدون شک می توانید تجربه زندگی در این شهر و تحصیل در بهترین دانشگاه ها را کسب کنید.

بهترین شهر های پرتغال برای اقامت

معمولاً افراد به قصد بهبود شرایط زندگی خود قصد جابجایی و مهاجرت به کشور پرتغال را دارند، از این رو پیشنهاد می کنیم در صورت امکان اقامت و اسکان در شهر لیسبون و پورتو را فراهم نمایید چرا که این دو شهر جز بهترین و زیبا ترین شهر های پرتغال به حساب می‌آید.

داشتن آثار باستانی و هنر های امروزی شرایط را فراهم نموده که لیسبون و پرتو به یکی از زیبا ترین و جذاب ترین شهر های این کشور تبدیل شوند. از دیگر زیبایی های شهر لیسبون می توان به ارتفاعات دست ساز انسانی اشاره کرد که امکان تماشای سایر مناظره شهر را برای شما فراهم می کند.

بهترین شهرهای پرتغال

از خانه های قدیمی، موزه ها، سواحل زیبا، رودها و غیره بگذریم بازدید از کلیسا و کوچه هایی دیوار و سنگ فرش آن با استفاده از کاشی های کلاسیک و نقاشی های بسیار زیبا تزیین شده از دیدنی هایی است که در زمان اسکان در پرتو برای شما فراهم شده، همین دلیل لیسبون و پرت به عنوان دو شهر پرتغال که همه ساله پذیرای توریست‌ های زیادی هستند انتخاب شوند البته دیگر شهر های پرتغال نیز دارای زیبایی های خاصی هستند و با داشتن طبیعت بسیار شگفت انگیز و منحصر به فرد همچنین معماری های جذاب و خاص به توانستند توجه گردشگران و توریست های زیادی را به خود جلب کنند.

گفتنی است که محبوبیت این دو شهر سبب شده است و چنانچه قصد این شهرها را دارید باید به فکر یک منبع درآمد خوب برای پرداخت هزینه ها باشید. البته دقت داشته باشید که با وجود هزینه های بیشتر، این دو شهر شرایط کاری بهتری دارند و می توانید به سادگی شغل مورد نظر خود را بیابید.

آشنایی با شرایط کاری در پرتغال

از دیگر دلایلی که افراد قصد مهاجرت به کشور پرتغال را دارند مسائل کاری یا ثبت شرکت در پرتغال است به همین دلیل برای اخذ اقامت در پرتغال از طریق کار باید با مشاوره و کارشناسان حرفه ای در ارتباط باشند به طور کلی تمامی کشورهای تحت نظر اتحادیه اروپا دارای یکسری قوانین خاص کاری هستند که برای دریافت ویزا و اقامت حتماً باید این قوانین را رعایت نمایید.

شرایط کاری در پرتغال

معمولاً برای دریافت اقامت کاری نیاز به داشتن یک پیشنهاد شغلی یا دعوت نامه از طرف کارفرما در شرکت مقصد دارید. برای اینکه بتوانید وارد بازار کار کشور پرتغال شوید نیاز علاوه بر دعوت نامه یا پیشنهاد شغلی می توانید از طریق رزومه کاری قوی یا تحصیلی اقدام نمایید. اگر از سوی کارفرما در کشور پرتغال دعوت نامه یا پیشنهاد کاری دریافت نموده اید این دعوت نامه باید شامل شرایط زیر باشد.

  1. داشتن اعتبار برای کلیه افرادی که در کشور های تحت اتحادیه اروپا زندگی نمی کنند.
  2. برای تشخیص اعتبار دعوت نامه و پیشنهاد کاری از طرف کارفرما لازم است که مهر و امضا از سوی اداره کار کشور مقصد تایید شود.
  3. کلیه فرم های مربوط به اطلاعات فردی هویتی باید به صورت کامل و بدون نقص و با اطلاعات صحیح تکمیل و به سفارت ارائه شود.
  4. تمامی اطلاعات مندرج در دعوت نامه کاری باید با فرم تکمیل اطلاعات فردی هویتی مطابقت داشته باشد.
  5. تاریخ و زمان دقیق شروع کار در کشور مقصد و حتی زمان پرواز نیز باید به سفارت اعلام گردد.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان مهاجرت به کشور پرتغال باید حتماً با آن توجه کنید راه ارتباطی است، در واقع پیش از مهاجرت به هر کشوری باید ابتدا زبان رسمی آن را فرا گیرید تا بتوانید ارتباط ساده و قوی با افراد برقرار نمایید کشور پرتغال نیز از این قاعده مستثنا نیست برای اینکه بتوانید شغل یا کسب و کار خوبی را به دست آورید ابتدا باید زبان خود را تقویت نماید داشتن مهارت کافی برای ایجاد ارتباط برقراری ارتباط با سایرین می تواند یک چند گام شما را جلوتر ببرد.

شرایط کار در پرتغال

معمولا افرادی که تسلط کافی به زبان پرتغالی را دارند می توانند در مدت زمان کمتری شغل و مهارت خوبی را به دست آورند لازم به ذکر است که بدانید شرکت ها و سایر کارآفرینان و کارفرمایان در کشور پرتغال معمولاً به دنبال جذب نیروهایی هستند که تسلط کافی به زبان پرتغالی و انگلیسی را داشته باشند تا بتوانند علاوه بر برقراری ارتباط با افراد آن کشور، بتوانند از طریق ارتباطات بین‌المللی نقش سازنده ای در پیشبرد اهداف شرکت داشته باشند. از جمله مشاغلی که می توانید با تسلط به زبان پرتغالی و انگلیسی کسب کنید شغل در صنعت گردشگری است.

علاوه بر پیشنهادات و دعوت نامه کاری برای اینکه بتوانید شغل مناسبی در کشور پرتغال به دست آورید می توانید از طریق موسسات کاریابی اقدام نمایید لازم است ابتدا به این موسسات مراجعه نموده و تمامی مهارت و مدارک تحصیلی و کاری خود را به آنها ارائه دهید تا بر اساس سوابق کاری و رزومه شما بتوانند شغل مناسب و مورد نیاز را پیدا کند برای این که بتوانید موسسات کاریابی را در پرتغال بیابی می توانید پیش از مهاجرت با کارشناسان و مشاوران حرفه ای در ارتباط باشید.

نتیجه گیری

موارد عنوان شده راهنمایی برای کسب اطلاعاتی درباره هزینه زندگی و درآمد در پرتغال است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید پیش از مهاجرت برآوردی از هزینه های خود داشته باشد. البته در سال های اخیر نوسانات ارزی سبب می شود که هزینه ها به صورت روزانه تغیر کنند و لازم است که شما پیش از مهاجرت حتما مشورت های کلی با کارشناسان و مشاوران متخصص داشته باشید. مجموعه گلوبال رجیستر به عنوان یکی از مجموعه های حرفه ای در این زمینه راهنمای کامل از هر آنچه که پس از مهاجرت به پرتغال دارید، در اختیار شما قرار می دهد.

تاریخ انتشار: ۹ام خرداد ۱۴۰۱ / دسته بندی: ثبت شرکت در پرتغال / نویسنده: /

نظرات

مطالب مرتبط

دریافت آخرین مطالب ما

ایمیل خود را وارد کنید و آخرین مطالب ما را دریافت کنید

لطفا قوانین حفظ حریم خصوصی را در این صفحه بخوانید.