International brand registration

ثبت برند بین المللی

ثبت نام و علامت تجاری در سراسر دنیا

مقدمه

تاجران بین المللی و کسب و کارهایی که در حوزه صادرات و واردات کالا و خدمات فعالیت دارند بیشتر از هر صنف دیگری به برند بین المللی نیاز دارند. چرا که چنین افرادی با ثبت بین المللی برند ، کسب و کار خود را به شکل هوشمندانه تری معرفی و تبلیغ خواهند کرد. علاوه بر این با ثبت برند بین المللی از کپی برداری و سواستفاده های احتمالی از نام تجاری خود جلوگیری می کنند.

هر شخص حقیقی یا حقوقی می توانند در هر کشوری که می خواهند با یک علامت تجاری محصولات و خدمات خود را معرفی کنند اما جدا از ثبت برند کشوری ، ثبت برند بین المللی وجود دارد که با ثبت آن افراد قادر به معرفی محصولات ، کالا و خدمات خود در سطح جهانی می باشند.

تعداد زیادی از تجار در کشور ایران به فعالیت های بین المللی بدون مرزی مشغول می باشند از این رو حفظ و حراست از حقوق برند چنین افرادی در دیگر کشورهای خارجی نیز اهمیت زیادی دارد. یکی از مهم ترین مسائل در مورد ثبت برند، نام یا همان اسم تجاری می باشد قبل از هرچیز باید یک نام مناسبی برای برند بین المللی خود انتخاب کنید و نکته ی قابل توجه این است که نام تجاری را در داخل کشور به ثبت رسانید.

نام برند باید واحد و یونیک باشد از این رو باید استعلام نام برند انتخابی خود را گرفته تا بعد از ثبت آن دچار مشکلات بازاریابی نشوید. انتخاب نام تکراری باعث سردرگمی مشتریان می شود و روند تبلیغات رو با مشکل روبرو می کند. نام برند در سطح بین المللی باید ۱- جذاب ، خاص ، منحصر به فرد باشد ۲- ساده ، قابل فهم و تلفظ باشد ۳- با سایر زبان ها مطابقت داشته باشد.

مشاوره تخصصی در زمینه ثبت برند در کشورهای خارجی

شما میتوانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

مزیت ثبت برند بین المللی

  1. بازاریابی هوشمندانه و موثر : از برند بین المللی می توان به عنوان یک ابزار مناسب جهت بازاریابی و تبلیغات گسترده استفاده کرد.
  2. کسب اعتبار و قانونی شدن : یکی دیگر از مزیت های ثبت بین المللی برند کسب اعتبار و ارزش تجارت شما می باشد با ثبت برند بین المللی گسترش تجارت در سطح جهانی امکان پذیر می شود و طیف وسیعی از مشتریان و کاربران مختلف در سرار جهان با برند شما آشنا خواهند شد.
  3. جلوگیری از کپی برداری از تجارت: با ثبت برند بین المللی از نام تجاری (برند) حمایت قانونی شده و از کپی برداری ، تقلید و سواستفاده از اعتبار و نام تجاری جلوگیری به عمل می آید.
  4. دستیابی به سود مناسب: با ثبت برند بین المللی می توان با پرداخت هزینه ای مقرون به صرفه ، کالا یا خدمات خود را در سطح جهانی معرفی کرد و به بازاریابی آن پرداخت و در ازای آن به سود قابل توجهی دست پیدا کرد.
  5. مورد حمایت قرار گرفتن: قابل ذکر است با ثبت برند بین المللی یا همان برند لاتین می توان کالا یا خدمات خود را از حمایت های جهانی بهره مند کرد. علاوه بر این امکان جذب سرمایه گذاری ایجاد می شود با ثبت برند بین المللی علامت تجاری هویت دارد و معتبر شده و محصولات و خدمات به مرحله ی تجاری سازی در سطح جهانی خواهد رسید.
  6. ایجاد دارایی و سرمایه ای بالا: در صورتی که برندی را برای تجارت خود انتخاب کرده می توانید در بازار جهانی به فروش بالایی دست یابید. ثبت علامت خود به عنوان سرمایه ای محسوب می شود و امکان فروش و انتقال آن وجود دارد.

ثبت برند مادرید

ثبت برند بین المللی

در واقع به لطف کشورهای عضو کنوانسیون پاریس و اتحادیه اروپا ، جهت ایجاد ثبت برند بین المللی ، سیستم ثبت برند مادرید ایجاد شده است و کسب و کارهایی که فعالیت های بدون مرزی و بین المللی دارند با سیستم مادرید می توانند به طور یکجا در ۸۶ کشور جهان برند تجاری خود را ثبت نمایند.

لازم به ذکر است که طبق مقررات ثبت برند با سیستم مادرید ، برند تجاری با توجه به قوانین و ضوابط داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می گیرد و سپس وارد مراحل بین المللی می شود. جهت ثبت برند بین المللی باید ابتدا برند در سطح ملی ثبت و بعد از آن وارد پروسه ثبت بین المللی شود. در نهایت در سازمان بین المللی مالکیت معنوی و ایپو (wipo) به رسمیت شناخته شود.

مزیت ثبت برند بین المللی از طریق سیستم مادرید

  1. قیمت مناسب
  2. ایجاد سهولت و تسریع در روند کار
  3. ارائه یک اظهارنامه بین المللی از سوی اداره ی مالکیت معنوی جهانی
  4. ارائه تقاضانامه ثبت برند به زبان فرانسه ، انگلیسی یا اسپانیایی
  5. پرداخت هزینه مقرون به صرفه به واحد فرانک سوئیس محاسبه می شود.

مدارک مورد نیاز ثبت برند بین المللی

  1. درخواست کتبی حاوی نام کشورهای مورد نظر (نوشتن نام کشورهایی که قصد دارید مورد حمایتشان قرار گیرید)
  2. ارائه یک معرفی نامه به همراه امضا تک تک صاحبان برند (علامت تجاری)
  3. ارائه گواهی ثبت علامت در ایران) هزینه های ثبت برند بین المللی با توجه به تعداد طبقات و کشورهای مورد نظر متغیر می باشد تمامی تعرفه های ثبت برند بین المللی به واحد فرانک سوئیس محاسبه می شود.

تردید دارید؟

در صورتی که سوالی ذهنتان را درگیر کرده کارشناسان ما اینجا هستند تا شما را راهنمایی کنند.

“گروه ثبت جهانی (Global registration) مفتخر است که با کارشناسان زبده در زمینه ثبت شرکت در کشورهای خارجی و دیگر فعالیت های بین المللی در خدمت شما عزیزان می باشد.”

مدیر دپارتمان بین المللی

مشاوره رایگان
برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

با ارسال این فرم، ما با شما تماس خواهیم گرفت