معرفی

کشور عمان عضو حاشیه خلیج فارس و در مجاورت ایران است به سبب داشتن شرایط ایده آل برای سرمایه گذاری و تاسیس شرکت سالانه سرمایه گذاران زیادی را به خودت جذب می کند.

کشور عمان به لحاظ اقتصادی با کشورهای عربستان و امارات از طریق خطوط راه آهن ، جاده ای ، دریا و هوایی در ارتباط است.

سرمایه گذاری در عمان

کشورعمان سیاست های بسیار مناسب را برای جذب سرمایه گذاری خارجی اتخاذ از جمله ایرانیان نموده است که برخی از آنها عبارتند از:

۱- با ثبت شرکت در یکی از مناطق آزاد عمان شما به مدت ۵۰ سال معارف از مالیات خواهید بود

۲- امکان افتتاح حساب برای افراد خارجی با ثبت شرکت در عمان

۳- امکان تامین نیروی انسانی و یا حتی محل کار با هزینه ی مناسب برای سرمایه گذاران فراهم گردد.

بنابراین چنانچه تصمیم به ثبت شرکت در کشور عمان را دارید یا علاقه مند به کسب اطلاعات کاربری و جامع در این زمینه هستید حتما در ادامه با ما همراه باشید:

ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان طبق قوانین موجود در این کشور طرف ایرانی ۷۰ درصد و طرف عمانی (کفیل) ۳۰ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارند که این درصدها تابع قوانین عمان می باشند. نکته حائز اهمیت این است که طبق قراردادی که طرف عمانی با طرف ایرانی منعقد می کند طرف عمانی هیچ گونه حق دخالتی در سود شرکت و مدیریت شرکت نخواهد داشت و تنها بهره ای که طرف عمانی (کفیل) می برد، مطابق قرارداد ماهیانه یا سالیانه مبلغی دریافت می کند و تحت هیچ شرایطی در مسائل داخلی شرکت حق دخالت نخواهد داشت.

نکته ۱ : اگر تمایلی به داشتن شرکت با این نوع مالکیت در عمان ندارید میتوانید بدون نیاز به داشتن کفیل (مالک عمانی) صاحب مالکیت صد در صد شرکت در عمان باشید کافی است از طریق سرمایه گذاری در عمان اقدام نمایید. شرایط این نوع سرمایه گذاری در دولت عمان تنها با پرداخت مبلغ ۳ هزار و ۱۶۰ ریال عمان به مدت ۵ سال به دولت عمان می باشد.

نکته ۲ : در هر نوع ثبت شرکت درعمان هر ۵ سال یکبار پروانه شرکت تمدید شده و هزینه سالیانه ای وجود نخواهد داشت.

نکته ۳ : به طور معمول امکان افتتاح حساب در بانک ها برای هر دونوع شرکت وجود دارد ولی لازم به ذکر است که اگر چه گردش مالی متناسب با زمینه ی فعالیت برای هر دو نوع شرکت تعریف می شود اما ما توصیه می کنیم تجارتی که به دنبال معاملات مالی بالا به صورت خاص افتتاح LC با بانک های آمریکایی و اروپایی هستند از نوع اول (حقیقی) برای ثبت شرکت در کشور عمان استفاده کنند.

جایگاه شرکت مسئولیت محدود در عمان (LLC)

شرکت مسئولیت محدود (LLC) که در کشور عمان به ثبت میرسد از مواردی شامل سود سهام ، مالیات تکلیفی و اموال و مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد.

معافیت مالیاتی به مدت ۵۰ سال با ثبت شرکت در عمان
جهت ثبت شرکت خود در عمان با ما تماس بگیرید

تفاوت ثبت شرکت در قطر و عمان

ثبت شرکت محلی (LOCAL) در کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت ۵۱ درصد شریک عربی ، ۴۹ درصد شریک ایرانی می باشد. اما بر اساس قانون جدید کشور عمان امکان ثبت شرکت در کشور عمان به صورت سرمایه گذاری خارجی فراهم شده است و در قالب ۷۰ درصد شریک ایرانی ، ۳۰ درصد شریک عمانی ثبت می گردد.

مالیات سالیانه در کشور عمان

مهم ترین مزایای ثبت شرکت در کشور عمان معافیت مالیاتی به مدت ۵۰ سال می باشد به جهت اینکه به شرکت های خارجی حق مالکیت اعطا می نماید و دارای مناطق آزاد تجاری و ناحیه صنعتی زیادی می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در عمان

۱- ترجمه و اسکن پاسپورت شخص و یا اشخاص متقاضی ثبت شرکت با حداقل یکسال اعتبار

۲- پرینت ۶ ماهه حساب بانکی (جهت ارائه دادن پرینت حساب ، مقدار سهام شرکت از ارز ریال کشور عمان به پول کشور ایران با نرخ بانک مرکزی جمهوری جمهوری اسلامی ایران محاسبه می شود)

۳- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری اشخاص متقاضی

۴- ۲ عدد عکس ۳×۴

مراحل ثبت شرکت در عمان

  • افتتاح حساب بانکی و واریز مبلغ سرمایه شرکت در این حساب
  • انجام امور ثبت نام در اداره مالیاتی کشور عمان
  • استخدام کارمندان و ثبت نام آن ها در اداره کل تامین اجتماعی عمان
  • تهیه و ارائه برنامه ریزی تجاری (عنوان موضوع فعالیت در عمان) یا طرح تجاری و تایید شده توسط اداره ی کل ثبت شرکت های تجاری در کشور های تجاری در کشور عمان
  • درخواست و برنامه ریزی برای ثبت شرکت در اداره کل ثبت شرکت های این کشور

گفتار پایانی

عمان یکی از کشورهای مطرح برای سرمایه گذاری در منطقه می باشد در این کشور ثبات سیاسی و اقتصادی خوبی وجود دارد ، معاملات تجاری به سهولت انجام می پذیرد ، امکان صادرات و واردات کالا به تمامی نقاط جهان بدون محدودیت های بین المللی وجود دارد همچنین امنیت بسیار بالا و ثبات اقتصادی جهت سرمایه گذاری بلند مدت از دیگر مزایای ثبت شرکت در این کشورمی باشد. نا گفته نماند که کشور عمان از امتیاز عضو بودن در سازمان تجارت جهانی (WTO) برخوردار می باشد. جهت افتتاح حساب بانکی در عمان از طریق مسقط بانک عمان (بانک ملی عمان) می توانید اقدام کنید.