Opening an International Bank Account

افتتاح حساب بانکی بین المللی

افتتاح حساب بانکی در سراسر دنیا

مقدمه

حتماً برایتان پیش آمده که به دنبال خرید یک محصول از سایت خارجی باشد. در این شرایط شما نیاز به یک حساب ارزی خواهید داشت. افتتاح حساب بانکی بین المللی کار راحتی نیست. البته خیلی از افراد برای ثبت شرکت و مهاجرت به کشور هدف باید به افتتاح حساب خارجی بپردازند. افتتاح حساب در اروپا صلا کار راحتی نبوده و برای همین هر شرکتی از پس این کار بر نمی آید، شما باید به شرکت مورد نظر اعتماد داشته باشید در غیر این صورت سر شما را کلاه خواهند گذاشت.

حساب بین المللی چیست؟

برای آشنایی بیشتر افراد با حساب بین المللی می خواهیم از مفاهیم بسیار پایه شروع کنیم. امروزه داشتن حساب بین المللی برای هر کاری افزایش چشم گیری داشته است و افراد به دلایل مختلفی مثل ثبت شرکت بین المللی، خرید محصولات خارجی، مهاجرت و گرفتن ویزا به حساب بین المللی نیاز خواهند داشت. به نظر شما حساب بین المللی برای چه کسانی لازم است؟

  • دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند.
  • افرادی که در کشورهای خارجی مشغول به تجارت و کار هستند.
  • کسانی که با ارزهای خارجی مثل دلار، پوند، لیر و غیره سر و کار دارند.
  • افرادی که علاقه مند به جهانگردی یا سفر به کشورهای مختلف دارند.

این افراد باید برای افتتاح حساب اقدام کنند و برای این کار یا باید شخصاً به کشور هدف مهاجرت کرده و سپس اقدام کنند یا قبل از این کار از افراد با تجربه برای گرفتن حساب بین المللی راهنمایی بگیرند.

پادکست این صفحه را گوش دهید

مشاوره تخصصی در زمینه افتتاح حساب بین المللی

شما میتوانید از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

مزایای افتتاح حساب بانکی بین المللی

افتتاح حساب بانکی بین المللی برای افرادی که با خارج از کشور در ارتباط هستند، مزایای بسیار زیادی دارد و انجام امور بانکی را برای آنها فراهم میکند. از مزایای افتتاح حساب بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی دائم و آسان به حساب در هر جای دنیا
  • شما در هر ساعتی از شبانه روز میتوانید از طریق اپلیکیشن های مناسب کار خود را انجام دهید.
  • معافیات از مالیات
  • به راحتی میتوانید ارزهای مختلف را دریافت کنید.
  • استفاده از اعتبارات مهم و فرصت های سرمایه گذاری

البته افتتاح حساب خارجی در هر کشور مزایای خاص خودش را دارد و نمی توان به طور کلی به همه کشورها اشاره کرد.

انواع حساب بانکی بین المللی

افتتاح حساب بانکی بین المللی

برای افتتاح حساب بانکی بین المللی باید با انواع آن آشنا شوید، به طور کلی حساب های بین المللی به دو نوع شرکتی و شخصی دسته بندی می شوند. شما به عنوان یک شخص حقیقی می توانید با ارزهای مختلف برای افتتاح حساب شخصی درخواست دهید. همانطور که گفته شد شما با داشتن ویزا یا اقامت می توانید یک حساب بین المللی برای خود باز کنید. اما برخی از افراد بدون ویزا یا داشتن اقامت دوست دارند به افتتاح حساب بین المللی اقدام کنند، آیا این کار امکان پذیر است؟

در جواب این سؤال باید گفت افتتاح حساب بین المللی در ایران بسته به شرایط شما است و باید در این باره با مشاوران گلوبال رجیستر مشورت کنید. هر کشور شرایط مخصوص به خود را دارند در نتیجه نمی توان به طور کلی گفت که این کار برای تمامی کشورها امکان پذیر است.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بین المللی

برای افتتاح حساب بین المللی شما نیاز به مدارک دارید و برای این مدارک باید کشور مقصد خود را در نظر بگیرید. برای مثال مدارک لازم کشور ترکیه برای افتتاح حساب با کشور آلمان متفاوت خواهد بود. برای گرفتن راهنمایی و لیست مدارک مورد نیاز باید از مشاوران خبره گلوبال رجیستر در این راستا کمک و راهنمایی بگیرید.

  • مدارک اقامتی: پاسپورت و کارت شناسایی
  • مدارک هویتی: قبض اشتراک خانگی و اجاره نامه

به جز این دو مورد مهمترین مدرک، ویزا است. ویزا برای هر کشوری مورد نیاز نیست و فقط برخی از کشورها برای افتتاح حساب بانکی نیاز به ویزا دارند. با توجه به مهم بودن این بخش باید در صورت وجود هر سؤالی با کارشناسان و مشاوران ما تماس حاصل نمایید. در غیر این صورت مدارک اشتباه شما را چند قدمی به عقب خواهد برد.

کارت های اعتباری متصل به حساب بانکی

بعد از افتتاح حساب بانکی بین المللی حال شما به کارت های اعتباری نیاز خواهید داشت. امروزه با توجه به افزایش خرید اینترنتی و خدمات بانکداری الکترونیک، استفاده از کارت های اعتباری بانکی برای خرید بسیار ضروری می باشد.

Credit Card

کارت اعتباری (Credit Card)

کردیت کارت یک نوع کارت بانکی بوده که تا سقف معینی اعتبار خرید دارد و به عبارت دیگر این کارت را نوعی وام با اعتبار مشخص و محدود از طرف بانک می دانند. در این کار سقف مجاز خرید مشخص بوده و سقف خرید به اعتبار شما بستگی دارد. اگر شما جزو مشتری خوش حساب بانکی باشید، امتیاز و اعتبار کارت افزایش می یابد.

کارت نقدی (Debit Card)

کارت نقدی نوعی از کارت است که به اندازه مقدار موجودی حساب میتوانید از آن برداشت و خرید کنید. پس از این که موجودی کارت شما تمام شد باز هم می توانید به راحتی آن را شارژ کنید. در برخی موارد یک کد اختصاصی از طرف بانک به شما داده می شود تا بتوانید به راحتی به خرید اینترنتی بپردازید.

Debit Card

کارت های پیش پرداخت (Pre-Paid)

کارت های پیش پرداختی نوعی از کارت های بانکی است که برای دریافت آن نیاز نیست شما حتماً حساب بین المللی داشته باشید، این نوع کارت ها در فروشگاه ها قابل خرید هستند و سقف خرید از این کارت ها محدود بوده و به موجودی خود کارت بستگی دارد. کارت های پیش پرداخت غیر قابل شارژ هستند ولی شما می توانید با کارت های پیش پرداخت به خرید اینترنتی بپردازید اما باید دقت کنید که این کارت ها یک بار مصرف هستند.

کلام آخر

حال که شما با شرایط و مزایای افتتاح حساب بانکی بین المللی آشنا هستید؛ میتوانید برای افتتاح حساب به گروه گلوبال رجیستر مراجعه کنید یا حتی می توانید به صورت آنلاین و رایگان با مشاوران به مشورت بپردازید. حال که با انواع حساب بانکی و کارتهای بانکی آشنا شدید باید با توجه به شرایط خود حتماً اقدام به گرفتن یک کار بانکی کنید.

اگر صاحب شرکت بین المللی هستید، گرفتن یک کارت بانکی و افتتاح حساب از کارهایی است که باید در اولویت خود قرار دهید. بعد از ثبت شرکت بین المللی حال باید به فکر قدم های بزرگتر باشید.

تردید دارید؟

در صورتی که سوالی ذهنتان را درگیر کرده کارشناسان ما اینجا هستند تا شما را راهنمایی کنند.

“گروه ثبت جهانی (Global registration) مفتخر است که با کارشناسان زبده در زمینه ثبت شرکت در کشورهای خارجی و دیگر فعالیت های بین المللی در خدمت شما عزیزان می باشد.”

مدیر دپارتمان بین المللی

مشاوره رایگان
برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر کنید

با ارسال این فرم، ما با شما تماس خواهیم گرفت