تحصیل در دانشگاه های کانادا یکی از رویاهایی دانشجویان و دانش آموزان است که برای تحقق بخشیدن به آن حاضر به انجام هر اقدامی هستند. در واقع می توان این گونه عنوان نمود که این افراد سعی می کنند به روش های متفاوت اقامت تحصیلی کانادا را دریافت نمایند تا بتوانند آینده تحصیلی و شغلی خود را در این کشور امتحان کنند.

از سوی دیگر کانادا به عنوان قطب بزرگ میزبانی دانشجویان بین المللی شرایطی را فراهم نموده که ورود دانشجویان بورسیه به ساده ترین شکل ممکن باشد و به این گونه همه ساله افراد زیادی همانند ثبت شرکت در کانادا برای ادامه تحصیل به این کشور می روند و در اصطلاح فرار مغزها انجام می شود. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید، پیشنهاد می کنیم پیش از هر اقدامی با کارشناسان حرفه ای گلوبال رجیستر در ارتباط باشید تا از جدید ترین امکانات برای دانشجویان مطلع شوید.

تحصیل در دانشگاه های کانادا

کانادا به عنوان یکی از بزرگترین کشور های میزبان در تمامی زمینه ها با داشتن دانشگاه های بزرگ امکان بورسیه و تحصیل دانشجویان زیادی از سراسر دنیا را فراهم نموده است، در واقع افراد برای اینکه بتوانند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند می بایست سلسله مراتب خاصی را طی کنند. از جمله دلایل محبوبیت کانادا به عنوان یک کشور میزبان برای دانشجویان می توان به امنیت و رفاه آن اشاره کرد که جر مزیت های تحصیل در دانشگاه های کانادا نیز به حساب می آید.

در واقع این مورد یکی از هزاران مزایای است که برای دانشجویان فراهم شده است و آن چه که سبب جذابیت دانشگاه های این کشور شده، نظام و سیستم آموزشی دقیق و منحصر به فرد آن است. امنیت، آسایش، کیفیت زندگی عالی، در آمد و موقعیت شغلی و…. از دیگر مواردی است که به سادگی سبب ترغیب دانشجویان سراسر دنیا برای تحصیل در دانشگاه های کانادا می شود.

تحصیل در کانادا

شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه های کانادا

همانطور که می دانید کانادا یکی از موفق ترین کشور های دنیا است که توانسته رفاه و امنیت را برای مردم خود به وجود آورد همچنین روابط دیپلماسی خوبی با سایر کشور های دنیا و اطراف خود برقرار نموده که به این ترتیب رفاه و امنیت در جامعه فراهم شده است.

کیفیت سطح بالای زندگی در کانادا سبب شده که افراد به روش های مختلفی از مهاجرت به این کشور را داشته باشند که یکی از این روش ‌های قانونی و مناسب ادامه تحصیل می باشد. دریافت بورسیه و امکان تحصیل در دانشگاه های کانادا به شکل متفاوت امکان پذیر است که برای دریافت اطلاعات کامل در این زمینه باید با کارشناسان و متخصصین حرفه ای در ارتباط باشید. اما به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا نیاز است که برخی شرایط را داشته باشید که شامل موارد زیر می باشند:

تایید آخرین مدرک تحصیلی

یکی از مواردی که تاثیر زیادی در مهاجرت تحصیلی شما دارد داشتن مدرک تحصیلی تایید شده است. برای اینکه بتوانی در یکی از دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازید لازم است که حتماً دیپلم کامل ۱۲ سال را داشته باشید. از جمله مدارکی که برای ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های کانادا باید حتماً تهیه شود ریز نمرات به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی یا فرانسوی است.

به بیان دیگر اگر قصد تحصیل در رشته کارشناسی ارشد را دارید لازم است که ریز نمرات خود را در مقطع کارشناسی ترجمه کرده و پیش از ارسال در مدارک خود قرار دهید. بهتر است بدانید که ریز نمرات باید کاملا قابل قبول باشد و معدل در آن ثبت شده باشد. گفتنی از که حداقل معدلی که برای رشته مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده ۱۴ و ۱۵ بوده و برای دیگر مقاطع مانند کارشناسی ارشد و دکتری حتماً باید با معدل بالای ۱۵ یا ۱۶ را داشته باشید.

دانشجویان کانادا

شرایط سنی دقیق

علاوه بر معدل لازم است از شرایط سنی حداقل ۱۸ تا حداکثر ۳۵ سال برخوردار باشید، گفتنی است که این شرایط سنی برای مقاطع مختلف کاملا متفاوت می باشد. اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارید حتماً باید تا قبل از پایان ۲۳ سالگی این کار را انجام دهید برای افرادی که تمایل به شرکت در آزمون های کارشناسی ارشد را دارند ۲۸ سال سن در نظر گرفته شده و حداکثر سن ۳۵ سالگی برای شروع مقطع دکتری می باشد.

نداشتن گپ تحصیلی

از دیگر شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا عدم وجود گپ تحصیلی است، توجه کنید شما زمانی که قصد ادامه تحصیل دارید نباید به هیچ عنوان بین مقاطع تحصیلی وقفه ایجاد شده باشد و در صورت بروز هرگونه وقفه لازم است که توجیه موجهی داشته باشید در غیر این صورت نمی توانید در هیچ یک از دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازید.

برخی از دلایلی که می تواند گپ تحصیلی را توجیه کند خدمت سربازی، تصادف و آسیب دیدگی در برخی حادثه ها که سبب اختلال در فیزیک یا تفکر انسان مانع از ادامه تحصیل شده باشد. اختلالات روحی که امکان ادامه تحصیل یا دریافت مدرک را غیر ممکن کند، همچنین در صورتی که قصد آموزش برخی از زبان ها را نیز داشته باشید می ‌توانید به عنوان توجیه گپ تحصیلی استفاده نمایید.

تایید نمره قبولی مدرک زبان

داشتن مدرک زبان علاوه بر یک مزیت یک اولویت نیز می باشد برای اینکه بتوانید در سایر دانشگاه های کانادا به تحصیل بپردازید حتماً باید نمره قبولی آیلتس شش و نیم و شش باشد، گاهی ممکن است که نتواند این مرحله را دریافت کنید که در این شرایط برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید از اخذ پذیرش مشروط استفاده نمایید.

تایید تمکن مالی

یکی از مواردی که پیش از مهاجرت برای تحصیل در دانشگاه های کانادا باید مورد توجه قرار بگیرد تمکن مالی است. به بیان دیگر تنها در صورتی می توانید پذیرش در این دانشگاه را دریافت کنید که از تمکن مالی که هدیه هزینه شهریه سالانه به علاوه هزینه زندگی که شامل محل اقامت خورد و خوراک سایر لوازم و ملزومات تحصیلی است می باشد.

برای اینکه بتوانید تمکن مالی خود را به سطح معقول برسانید لازم است بدانید که معمولاً دانشگاه ‌ها و کالج‌ های این کشور به طور متوسط نیاز به سالانه ۲۶ هزار دلار دارند و اگر بخواهید هزینه زندگی سالانه به طور معمول را محاسبه کنید باید ۱۲ هزار دلار را نیز به این امر اختصاص دهید.

دانشگاه های کانادا

با توجه به موارد عنوان شده لازم است پیش از هر اقدامی برای مهاجرت تحصیلی کلیه مدارک را تهیه نمایید. گفتنی است که پیش از ارسال مدارک باید حتما آن های را به یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی ترجمه نمایید، برا اینکه بتوانید نظر مثبت کارشناسان را دریافت کنید در صورت وجود هر پژوهش یا مقاله آن را نیز ترجمه و به همراه سایر مدارک ارسال کنید. در پایان گفتنی است که برای دریافت اجازه برای تحصیل در دانشگاه های کانادا می بایست مدارک دال بر عدم وجود سوئ سابقه نیز به همراه سایر مدارک هویتی ترجمه و ارسال گردد.

تحصیل در دانشگاه های کانادا چه مزایایی را به همراه دارد؟

همانطور که عنوان شد کانادا یکی از برترین کشور هایی است که به دلیل تامین امنیت و سطح کیفی زندگی افراد، جز لیست ده کشور برتر برای ادامه تحصیل می باشد. برخی از موارد و عناوینی که برتری کانادا را به نسبت دیگر کشور ها ثابت می کند در موارد فوق عنوان شد که البته در ادامه با مزایا دیگر نیز آشنا خواهیم شد:

دارنده برترین سیستم آموزشی

بدون شک یکی از مهم ترین دلایل انتخاب کشور کانادا در دسته بهترین کشور های میزبان دانشجویی، داشتن سیستم آموزشی منحصر به فرد است که به دانشجویان این امکان را می دهد تا در زمان تدریس نیز بتوانند خود را محک بزنند. این شرایط با توجه به امکاناتی که در اختیار آن ها قرار می گیرد بسیار ساده و قابل هضم است، چرا که آن های می توانند به راحتی نبوغ و استعداد خود را کشف کنند . در این کشور علاوه بر نظام آموزشی قوی، فرصت های شغلی زیادی نیز برای فارغ التحصیلان و سایر دانشجویان فراهم می باشد و می توانند با خیال راحت در کنار درس، منبع درآمد نیز داشته باشند.

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا تحصیل در دانشگاه های کانادا یک پوئن مثبت به حساب می آید؟

در پاسخ به این سوال می توان به قرار گیری بهترین دانشگاه های کانادا در رتبه های جهانی اشاره کرد. بر اساس آخرین آمار و داده های تقریبا نزدیک به صد دانشگاه کانادا نشان برترین هستند و در میان رتبه بندی جهانی شنگهای و QS توانسته اند به ترتیب رتبه زیر ۵۰ و ۱۰۰ را به خود اختصاص دهند.

در واقع می توان گفت که این دانشگاه ها با داشتن قابلیت های متفاوت و امکانات ویزه ای که در اختیار اساتید قرار می دهند راه را برای آموزش به بهترین شکل هموار می کنند. گفتنی است که درگیر دانشگاه های این کشور نیز از قابلیت های خاصی برخوردار هستند و در رتبه بندی های عنوان شده توانسته اند جایگاه ۱۰۰ تا ۳۰۰ را دریافت نمایند.

کیفیت زندگی و امنیت فوق العاده

بدون شک یکی از نکاتی که امکان تدریس و فراگیری موفق را فراهم می کند، داشتن امنیت مالی و جانی است. در کانادا میزان امینت حداکثری است و افراد در رفاه کامل زندگی می کنند همین امر سبب شده که کیفیت زندگی افزایش و در نتیجه تنش های موجود به حداقل برسند.

اگر بخواهیم در یک نگاه سطح کیفی زندگی در کانادا را بسنجیم باید گفت که این کشور رتبه ۵ جهانی را در دموکراسی داشتن به خود اختصاص داده و با داشتن قانون دفاع ار آزادی بیان و مطبوعات جز ۱۴ کشور شاد و راضی به حساب می آید. لازم به ذکر است که نظام آموزشی و سیستمی این کشور به گونه ای است که دید افراد به مهاجران به هیچ عنوان منفی نیست تا جایی که تقریبا میزان نگاه چندملیتی و نژاد پرستانه صفر است.

فارغ التحصیلی در کانادا

چند ملیتی بودن جامعه

شاید تعجب کنید که چرا این گزینه باید در میان مزایای تحصیل در دانشگاه های کانادا باشد؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که دانشگاه و مدارس تنها محل آموزش و حرفه های شغلی و کاری نیست بلکه مکانی است که افراد در آن با منش های انسانی و فرهنگ های متفاوت آشنا می شود. چند ملیتی بودن جامعه در کانادا شرایطی را فراهم می کند که دانشجویان از نقاط مختلف در آن جا زندگی کنند. از این رو با فرهنگ و عقاید هم نیز آشنا و آن ها را فرا گیرند.

علاوه بر این وجود یک هم وطن و هم زبان برای دانشجویانی که به تازگی وارد کانادا شده اند به نوعی یک قوت قلب محسوب می شود، گفتنی است که شهر هایی مانند ونکوور، تورنتو، مونترال بیشترین تعداد مهاجر را دارد و از نظر رفاهی نیز در سطح بالایی قرار دارند.

یادگیری زبان های متفاوت

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان مهاجرت باید حتماً با آن دقت شود مکالمه و زبان است بدون شک افرادی که قصد مهاجرت و خروج از کشور را دارند از پیش در جهت یادگیری زبان انگلیسی که به نوعی زبان بین‌المللی است اقداماتی را انجام می‌دهند اما مزیت تحصیل در دانشگاه های کانادا این است که شما می توانید علاوه بر زبان انگلیسی از زبان فرانسه نیز استفاده نمایید چرا که معمولاً این دو زبان در تمامی شهر ها و استانهای کانادا رایج می باشد و افراد می‌توانند در صورت تسلط بر زبان فرانسه نیست در کانادا به خوبی زندگی کند.

علاوه بر این شما نیز می‌توانید با معاشرت با افرادی که تسلط خاصی به زبان فرانسوی دارند پس از مدت کوتاهی به این زبان نیز تسلط پیدا کنید و همچنین با سایر فرهنگ ها نیز آشنا شده و از نکات مفید آن در زندگی خود استفاده نمایید.

کالج های کانادا

نتیجه گیری

با توجه به موارد عنوان شده تحصیل در دانشگاه های کانادا یک شانس بزرگ برای داشتن موفقیت های شغلی است. در واقع اگر بتوانید به یکی از دانشگاه های این کشور تحصیل کنید به سادگی می توانید برای آینده شغلی خود نیز برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برای این کار پیشنهاد می کنیم پیش از پایان تحصیلات دبیرستان یا هنرستان در جهت انجام اقدامات لازم برای ورود به دانشگاه های کانادا قدم بردارید. برای این کار لازم است ابتدا با یکی از مشاورین حرفه ای یا کارشناس مربوطه ارتباط مستقیم داشته باشید. راهنمایی های لازم درباره نحوه تحصیل در دانشگاه های کانادا را از کارشناسان حرفه ای مجموعه گلوبال رجیستر بخواهید.

تاریخ انتشار: ۸ام خرداد ۱۴۰۱ / دسته بندی: مهاجرت تحصیلی / نویسنده: /

نظرات

مطالب مرتبط

دریافت آخرین مطالب ما

ایمیل خود را وارد کنید و آخرین مطالب ما را دریافت کنید

لطفا قوانین حفظ حریم خصوصی را در این صفحه بخوانید.